Wednesday, January 02, 2013

Retrospectiva anului 2012: Aniversari in lumea modei si frumusetii

2012 a fost un an plin de evenimente aniversare in lumea modei si a frumusetii, caci un mare numar de branduri si case de moda au celebrat aniversari importante in acest an. Revizuind anul ce tocmai s-a incheiat, mi-am propus sa trec in revista aniversarile din lumea modei si frumusetii care au avut loc pe parcursul acestui an.

Celebra casa de moda franceza Hermès, cu sediul central situat la legendara adresa 24 Rue du Faubourg Saint-Honoré din Paris, a fost infiintata in 1837 si in 2012 a implinit 175 de ani. Printre piesele de rezistenta ale acestui brand renumit se numara esarfele, dar si gentile, in special mult-ravnita Hermès Birkin. In Toronto exista un singur magazin reprezentativ Hermès, situat pe Strada Bloor, cel mai elegant si mai exclusivist district de shopping din metropola canadiana. Dar exista buticuri Hemès si in cadrul celor 3 sedii ale mall-ului up-scale Holt Renfrew din Toronto.

Imi plac foarte mult esarfele Hermès; din punctul meu de vedere, sunt un accesoriu care va scoate din anonimat orice tinuta, oricat de simpla. Cu o esarfa Hermès la gat cu siguranta vei iesi in evidenta. Acum 4 ani mi-am luat o esarfa Hermès pe care o am si acum, si o port cu drag de fiecare data, fara sa ma fi plictisit de ea in toti acesti ani. In mod evident, este unul din accesoriile mele preferate. Nu a fost o achizitie ieftina, dar din punctul meu de vedere a meritat fiecare banut.

Imi plac foarte mult si gentile Hermès Birkin, dar acestea sunt cu mult peste limitele financiare ale femeilor obisnuite. Cel mai ieftin model Hermès Birkin costa $4,000, iar cele mai scumpe pot ajunge si la $80,000. Si problema cea mai mare cu gentile Hermès Birkin nu este (doar) pretul lor extrem de ridicat, ci faptul ca exista o lista de asteptare pentru ele foarte lunga. Daca $4,000 ar fi pentru mine bani de buzunar, mi-as fi cumparat o geanta Hermès Birkin fara sa ezit, caci imi plac aceste genti cu adevarat. Numai ca nu m-ar incanta sa stau la coada pe lista de asteptare pentru a intra in posesia ei. La magazinul Hermès din Toronto nu exista genti Birkin, ci doar accesorii (esarfe si altele). Pentru cei din Toronto care doresc sa cumpere o geanta Hermès Birkin lista de asteptare este inevitabila, caci acestea sunt comandate de la Paris, pe masura cererii (cel putin, asa stateau lucrurile cand am intrat ultima oara la Hermès pe Starda Bloor, last time I checked). Si evident, cu cat cererea este mai mare, cu atat si listele de astepare pentru gentile Hermès Birkin sunt mai lungi. Si la fel stau lucrurile si in alte orase din lume.

Geanta Hermès Birkin

Despre Victoria Beckham se spune ca detine cel putin 100 de genti Hermès Birkin. N-ar fi o surpiza pentru nimeni sa-si dea seama ca singurul motiv pentru care le-a cumparat nu este ca a avut nevoie de 100 de genti Hermès Birkin, sau ca ii plac toate 100, sau ca are timp sa le poarte pe toate 100, ci doar pentru ca a putut sa si le cumpere. Si daca a adunat 100 de genti Hermès Birkin pana acum, imi imaginez ca a avut un tratament de client preferential din partea casei de moda si nu a fost nevoita sa stea pe liste de asteptare pentru celebrele genti. Stau si ma gandesc oare cand are timp Victoria Beckham, mama a patru copii, sa poarte toate cele 100 de genti Hermès Birkin pe care le are in garderoba? Pun pariu pe ce vreti voi ca o parte din ele n-au fost scoase la lumina zilei din dulapul sau de genti niciodata.

O alta geanta celebra de la casa de moda franceza Hermès este geanta Hermès Kelly, crearea careia a fost dedicata actritei si Printesei de Monaco Grace Kelly. Anul trecut am vazut o expozitie la Toronto dedicata vietii si carierei lui Grace Kelly, si unul din exponatele care au facut parte din aceasta expozitie a fost o geanta Hermès Kelly pe care a purtat-o Printesa de Monaco.

Aldo, megabrandul canadian de incaltaminte si accesorii care isi are sediul central la Montreal si care are peste 1,600 de magazine in 80 de tari din lumea intreaga, tocmai a implinit 40 de ani de la infiintare. Cu ocazia acestei importante celebrari, Aldo a creat o colectie aniversara de pantofi, editie limitata, pentru a marca cei 40 de existenta in lumea modei. Iar cat ma priveste pe mine, ma numar si eu printre clientii Aldo, desi nu detin un numar mare de accesorii de la aceasta casa de moda: am in garderoba mea o pereche de balerini rosii (pe care i-am cumparat in vara in care am fost insarcinata, cand aveam nevoie de incaltaminte comoda), o poseta plic royal blue, si o geaca de piele intoarsa.

Pantofi aniversari Aldo 40

Creatorul canadian de bijuterii Dean Davidson si-a celebrat aniversarea de 5 ani de cand a lansat prima sa colectie de bijuterii. Am avut ocazia sa-l cunosc pe Dean Davidson in cadrul unui eveniment monden din octombrie 2012, cand a fost lansata o colectie de bijuterii creata si promovata in colaborare cu Ebay Canada. Am scris mai multe detalii despre acest eveniment si despre designerul Dean Davidson in acest articol de pe blogul meu Tango.

Colier Dean Davidson

O alta creatoare de bijuterii brandul caruia a fost lansat acum 5 ani este Rebekah Price. Am cunoscut-o pe Rebekah in cadrul aceluiasi eveniment pe care il mentionam mai sus. Rebekah Price a creat o colectie de bijuterii pentru Ziua Sfantului Valentin in colaborare cu Ebay Canada, alaturi de colegul sau de breasla Dean Davidson, dar si un alt duo, Suzie Chemel si Jennifer Ger, creatoarele care se afla in spatele brandului de bijuterii din Toronto Foxy Originals.

Colier Rebekah Price

Printre desigenrii canadieni care si-au sarbatorit aniversarea de 5 ani a brandului in 2012 este si Rad Hourani, unul din creatorii de moda care isi prezinta colectiile la Saptamana Modei Toronto. Rad Hourani s-a nascut in Jordan si s-a mutat in Canada la varsta de 16 ani impreuna cu familia sa. 2012 nu a fost doar anul aniversarii de 5 ani ai brandului sau, ci si anul in care el insusi a implinit o varsta rotunda, 30 de ani. Rad Hourani si-a inceput cariera in moda la foarte tanara varsta de 25 de ani.

Tinute Rad Hourani, colectia de toamna-iarna 2012-2013

Alte aniversari in moda si frumusete ale anului 2012

Brandul european de haine sport Le Coq Sportif a fost infiintat in 1882 si anul trecut a implinit 130 de ani.

Brandul canadian de cosmetice Lise Watier a sarbatorit in 2012 aniversarea de 40 de ani.

Brandul canadian de haine si accesorii mid-fashion Jacob a fost infiintat in 1977 si tocmai a celebrat aniversarea de 35 de ani.

Casa de moda Andrew Marc tocmai a implinit 30 de existenta, fiind infiintata in 1982.

Creionul iluminator Touche Eclat de la Yves Saint Laurent a implinit de curand 20 de ani.

Designerul canadian Paul Hardy a celebrat anul trecut 10 ani in lumea modei.

Creatorul de moda canadian Mikhael Kale si-a lansat brandul in 2007 si tocmai a celebrat aniversarea de 5 ani.

2 comments:

Thank you for your comments!