Wednesday, April 10, 2013

Parfumuri

Carei femei nu-i plac parfumurile? Cred nu exista nicio femeie care sa nu le iubeasca, decat daca este alergica la ele. Mie in general imi plac parfumurile dulci, dar folosesc si parfumuri fresh si florale, mai ales in timpul verii, sau pentru ocazii de zi, inclusiv cand merg la serviciu. Pentru mine parfumul este un accesoriu de nelipsit pe care il folosesc in fiecare zi, indiferent unde merg si indiferent de ocazie, chiar si atunci cand merg la supermarket sau ies pana la benzinarie sa fac plinul la masina. Singurele zile cand nu folosesc parfum sunt atunci cand stau acasa, tot asa cum nu ma machiez atunci cand petrec o zi intreaga acasa. Nu obisnuiesc sa cumpar acelasi parfum de doua ori, deoarece atunci cand mi se termina o sticluta, imi place sa descopar o alta aroma, una noua pentru mine, nu sa revin la acelasi parfum pe care l-am mai folosit in trecut. Sunt atat de multe arome deosebite “out there”, incat as vrea sa am posibilitatea sa le descopar pe toate, dar tare mi-e teama ca nu imi va ajunge o viata pentru asta! :)

In general imi plac parfumurile de la casele de moda europene, mai mult decat cele de la designeri americani, dar asta nu inseamna ca n-ar putea da-mi placa si acestea din urma. Printre preferatele mele se afla Dior si Chanel, iar doua dintre iubirile mele aromate de la aceste case de moda sunt Dior Addict si Chanel Coco Mademoiselle.

Majoritatea parfumurilor pe care le-am avut in ultimii 6-7 ani au fost cadouri de la sotul meu, care stie ca imi plac parfumurile. In toti acesti ani am primit atat de multe parfumuri, incat au fost perioade cand am avut si 10 parfumuri la un moment dat, si aveam senzatia ca nu am timp sa le folosesc pe toate. Sunt convinsa ca exista persoane care au mult mai multe parfumuri in acelasi timp si n-ar considera 10 parfumuri a fi multe, dar pentru mine 10 parfumuri au fost oarecum coplesitoare, nu atat din cauza numarului in sine, cat din cauza faptului ca nu apucam sa le folosesc pe toate. Daca numarul parfumurilor de pe masuta mea vanity depaseste limitele mele, indiferent daca sunt 5, 10 sau 20, inseamna ca pentru mine sunt prea multe.

Cand sotul meu John e in pana de idei ce cadou sa-mi ia de ziua mea, Craciun sau orice alta ocazie, recurge la solutia lui salvatoare si imi ia un parfum, caci stie ca nu stramb din nas cand primesc parfumuri si nu poate gresi daca imi ia unul. Mai apeleaza si la sfaturile vanzatoarelor atunci trebuie sa aleaga un parfum care mi s-ar potrivi. Unul din clientii lui pe care l-a cunoscut prin intermediul jobului este proprietar al unui butic de parfumuri din Toronto. De multe ori cand John mergea la el sa-i execute vreo lucrare, omul ii facea cadou cate un parfum pentru femei, sau pentru barbati, iar cateodata ambele. Iar cand John vroia sa-mi cumpere cate un parfum (cadou pentru ziua mea de exemplu), prefera sa mearga la acest parfumier decat la mall sau farmacie, pentru ca stia ca acesta il va ajuta sa aleaga parfumul potrivit.

Unul din parfumurile pe care l-am primit de la John (si care a provenit de la acel parfumier pe care il mentionam mai sus), a fost Dior Addict. Si de fapt, nu era parfum in varianta de vanzare, ci sticluta tester, 100 ml. Dior Addict este un parfum foarte elegant si sofisticat, si m-a facut sa ma indragostesc de aroma sa chiar din prima zi cand am inceput sa-l folosesc, incat nu m-am mai plictisit de el niciodata. Nu degeaba i se spune Addict – chiar creaza dependenta! De obicei testerele sunt mai concentrate decat parfumurile ambalate, si la fel este si cazul acestui tester Dior Addict, incat il folosesc intr-un mod foarte subtil, altfel e prea mult.

Alta data am primit de la John de ziua mea un set Dior Pure Poison, cu parfumul in 3 variante – sticluta de 50 ml si doua mini-parfumuri de poseta, unul de 5 ml si unul de 15 ml. Imi aduc aminte ca mini-parfumul Pure Poison de 5 ml m-a tinut 2 luni. Am mai primit atunci de la John un set de produse cosmetice Dior, toate aceste cadouri fiind cumparate, dupa cum s-a intamplat sa aflu mai tarziu, de la prietenul sau parfumier.

O alta experienta aromata pe care vreau sa o mentionez a fost Lacoste Touch of Pink, un parfum fresh, pe care l-am primit de la John de ziua mea acum 5 ani. Cand l-am incercat prima oara, mi s-a parut dragut, dar nu la fel de grozav ca alte parfumuri pe care le-am folosit inainte. So ok, o data s-a intamplat ca sotul meu sa nu faca cea mai reusita alegere in materie de parfumuri, dar n-a fost un capat de tara. Am folosit acel parfum, nu zic nu, era un parfum ok, spun doar ca nu m-a impresionat la fel de mult ca altele si nu a devenit favoritul meu. La inceput foloseam Lacoste Touch of Pink odata la cateva zile sau o data pe saptamana, iar in rest foloseam parfumurile care imi placeau mai mult. Dupa o perioada am luat o pauza de la acest parfum si alte cateva luni nu l-am folosit deloc. Dupa care mi-am adus aminte ca am Lacoste Touch of Pink printre parfumurile mele si am inceput sa-l folosesc din nou. Si atunci nu stiu ce s-a intamplat, dar perceptia mea olfactiva s-a schimbat si de fapt parfumul a inceput sa-mi placa. Daca la inceput nota sa florala mi s-a parut banala, dupa cateva luni am fost atrasa de insasi prospetimea sa. Nu pot sa explic acest lucru, dar cert este ca “la a doua incercare” parfumul Touch of Pink a intrat in randul preferatelor mele, iar cand s-a terminat, chiar imi parea rau ca nu il mai am. :)

Am avut o relatie speciala cu Light Blue de la Dolce & Gabbana. Am auzit foarte multe femei spunand ca e banal, devenit comun din cauza faptului ca il foloseste prea multa lume. Dar mie mi-a placut dintotdeauna acest parfum cu nota sa floral-fructata si chiar l-am avut de doua ori, caci John mi l-a facut cadou de Craciun doi ani la rand (mi l-a luat si a doua oara pentru ca stia ca e unul din preferatele mele). Are o nota atat de distincta incat il recunosc dintr-o mie de alte parfumuri (exagerez cu mia de parfumuri, dar intelegeti ideea). Ce sa zic, imi placea si gata, fara sa-mi pese ce spun atii despre Light Blue. Pe de alta parte, a fost singurul parfum pe care l-am folosit de doua ori (cand de fapt nu am acest obicei), incat in acele luni cand l-am folosit a doua oara am ajuns sa ma plictisesc el, si cand s-a terminat, mi-am dat seama ca nu voi vrea sa-l mai folosesc in curand.

Odata la serviciu, cand a trecut o tipa pe langa mine, am recunoscut parfumul pe care il purta – Dolce & Gabbana Light Blue. Oh, ma gandeam, deci nu sunt singura care prefera acest parfum. Dupa aceea, de fiecare data cand ne intalneam pe holurile companiei, purta acelasi Light Blue. Azi Light Blue, maine Light Blue, poimaine Light Blue si tot asa, in fiecare zi, incat dupa un timp nu mai suportam sa ma aflu in preajma ei. Parfumul in sine nu este de vina, dar cred ca tipa exagera cand il aplica si il folosea cu mai multa generozitate decat era cazul. In felul asta, dupa ce zile la rand am trecut pe langa ea si am fost izbita de o cantitate prea mare de parfum, mi s-a “acrit” de Light Blue, desi altadata imi placea la nebunie. Acum stiu cu siguranta ca nu voi fi atrasa de ideea sa folosesc acest parfum in curand. Poate pe viitor, in cativa ani, da, dar nu acum.

Nu-mi plac parfumurile create de vedete. Si cand spun create de vedete, de fapt e prea mult spus, pentru ca vedetele nu fac decat sa-si puna numele pe ele, si tot parfumierii sunt cei care fac toata munca. Din punctul meu de vedere, vedetele ar trebui sa-si vada de treaba lor, adica sa cante si sa joace, nu sa faca parfumuri. Cand incerci sa faci mai multe lucruri odata, nu faci nici unul bine, asa ca mai bine concentreaza-te acolo la tine pe scena sau pe platourile de filmare unde iti este locul, ia Oscaruri sau premii Grammy si nu te baga in curtea parfumierilor. Un parfum nu va fi mai bun daca o vedeta, oricat de celebra, isi va lipi numele pe sticluta, ci tot de talentul parfumierului depinde cum va iesi in final. Singura data cand m-am aventurat la un parfum de vedeta a fost Diavolo by Antonio Banderas, pe care l-am primit in 2005, dar de atunci n-am folosit niciun alt parfum de celebritate. Anul trecut Lady Gaga a lansat primul sau parfum, Fame. L-am incercat odata, dar nu m-a incantat, mi s-a parut prea dulce, prea puternic, prea tipator, prea indiscret. Concluzia la care am ajuns a fost ca Lady Gaga e mai buna la cantat decat la facut parfumuri, si ar trebui sa se concentreze pe ce stie sa faca mai bine.

Altfel, printre parfumurile pe care le-am folosit in ultimii ani (fie ca le-am primit de la sotul meu sau de la prieteni, fie ca le-am cumparat eu insami) au fost Davidoff Cool Water, Elizabeth Arden Fifth Avenue, Chanel Coco Mademoiselle, Cerruti Image, Adidas, Victoria’s Secret Very Sexy, Yves Rocher Comme une Evidence. Am mai primit doua parfumuri Aura by Swarovki (variantele de 15 si 30 ml), de la echipa Swarovski, in timpul unor evenimente mondene ale casei de moda. Unul dintre ele l-am pastrat pentru mine, iar celalalt l-am facut cadou unei prietene. Acum am trei parfumuri pe masuta mea vanity – Dior Addict, Guerlain Insolence si Victoria Beckham Intimately, pe care le-am primit de la sotul meu cu diferite ocazii, si dintre care Dior Addict imi place cel mai mult.

8 comments:

  1. iubesc din tot sufletul Angel TherryMugler, este nr 1 ptr mine. Desi am multe si ma dau cu diferite in fiecare zi,tot Angel ramane preferatul.puppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Stela, n-am folosit niciodata acest parfum, dar poate il voi incerca vreodata. Am auzit si eu ca este bun, chiar am o colega care il prefera multor altor parfumuri.

      Delete
  2. sunt o maaareee iubitoare...de curand m-am indragostit iar si iar :) de Verbena L' occitane !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Coco, mersi pentru vizita. N-am incercat nici acest parfum, multumesc pentru mentionare. :)

      Delete
  3. Cool Water, Angel, Amarige, au fost parfumurile mele preferate, recent m-am surprins placandu-mi un parfum barbatesc Kouros pe care l-am si cumparat dar pe care il folosesc rar. Parfumul meu de zi cu zi este Ageless-Harvey Prince.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Mihaela din nou, mmultumesc pentru comentariu si te mai astept cu drag pe aici.
      Sa ai un weekend minunat!

      Delete
  4. Chanel"Coco Mademoiselle" si Dior-"Miss Dior " sunt preferatele mele :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Mlle Coquette, ma bucur sa te vad si multumesc ca ai intrat pe aici. :) Chanel Coco Mademoiselle mi-a placut si mie foarte mult, l-am avut acum cativa ani. Dior Miss Dior nu l-am avut si nu l-am incercat niciodata, dar in am fost indragostita de Dior Addict, un parfum sublim!

      Delete

Thank you for your comments!