Saturday, August 10, 2013

Antichitati

La vreo jumatate de ora de condus de Whitby este un orasel Port Perry, unde merg la fiecare doua-trei saptamani cu treaba, si de obicei il iau pe baiatul meu Alex cu mine. In drum spre Port Perry este un magazin de antichitati si de fiecare data cand treceam pe acolo, ma gandeam ca ar trebui sa ma opresc odata si sa intru. Motivul pentru care n-am oprit niciodata acolo pana acum este ca Alex mai tot timpul adoarme in masina, si la intoarcere cand trec pe langa acest magazin, niciodata nu m-am indurat sa-l trezesc, ca sa opresc la acest magazin de antichitati.

Astazi am fost din nou la Port Perry, si ca de obicei, Alex a adormit in masina, chit ca aveam muzica la volum mediu. Dar in drumul meu inapoi spre casa Alex s-a trezit, asa ca m-am oprit la acel magazin de antichitati si am intrat sa vad cum este si ce au de vanzare.

M-a intampinat vanzatorul din magazin, un tip la vreo 35-40 de ani, care am presupus ca era si proprietarul magazinului. I-am spus ca trec des pe aici si vroiam demult sa intru, si astazi mi s-a ivit ocazia sa opresc acolo. Magazinul era de fapt intr-o casa cu doua nivele, si m-a lasat sa ma uit peste tot, atat la parter, cat si la etajul de sus. Ce am vazut? Piese de mobilier, portelan, obiecte de décor, vesela, unelte de gospodarit, carti, reviste, tablouri, machete de corabii, si multe alte lucruri antice si de demult, mai mult sau mai putin valoroase, iar unele dintre ele erau vechi de peste 100 de ani.

Lucrurile voluminoase, cum ar fi piesele de mobilier, erau la primul nivel, iar la etaj omul avea “maruntisurile” – carti, reviste, bijuterii, mici piese de décor, vesela, tacamuri, etc. La etaj am gasit aceasta brosa intr-o cutie simpla si draguta, si am cumparat-o (a costat $5). Si e functionala! Deja stiu cum s-o port – in afara de felul obisnuit cum se poarta o brosa la piept, pot sa prind o esarfa cu ea in loc sa leg esarfa la gat. Doar ca trebuie stearsa putin, ca e cam prafuita de timp. Am facut aceste doua poze cand am ajuns acasa, iar pe spate, desi nu se vede in a doua poza, scrie “Czeckoslovakia”, un detaliu pe care l-am observat de-abia acasa, si nu acolo in magazin. Brosa asta are cel putin 20 de ani, de pe vremea cand Cehia si Slovacia erau inca Cehoslovacia.



Am facut si cateva poze in magazin. Imi cer scuze pentru calitatea mai slaba a pozelor, le-am facut cu telefonul, caci nu aveam camera la mine. Pozele brosei le-am facut in schimb cu aparatul foto, cand am ajuns acasa.























Photo credit: Victoria West

4 comments:

  1. Love the cute vintage tea set, looks so pretty. Thanks so much for your kind visit, wish you well for the rest of the week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Sam, thanks for stopping by.
      It was a fun visit, to that antiques shop. :)

      Delete
  2. I love visiting antiques shops, unfortunately in London antiques are so overpriced. xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Alina, welcome back, it's good to see you again. :)
      I actually saw another antiques shop on my way to this town Port Perry I was mentioning in my article, and I want to stop there sometimes too.
      I love discovering new places like these!

      Delete

Thank you for your comments!