Sunday, June 13, 2010

Lipstick Jungle by Candace Bushnell


De curand am citit Lipstick Jungle de Candace Bushnell. Este cel de-al patrulea roman al scriitoarei, aparut dupa Sex and the City, Four Blondes si Trading Up. E o carte incisiva si plina de umor subtil, la fel ca si celelalte carti scrise de Candace Bushnell.

Personajele principale din acest roman sunt 3 prietene apropiate – Wendy Healy, producator in cinematografie; Nico O’Neilly, redactor sef al unei reviste pentru femei; Victory Ford, creator de moda. Cele trei femei sunt la varsta de 40 de ani si ceva, si au cariere de succes in domeniile lor de activitate.

Viata personala in schimb nu le este prea roz. Wendy este casatorita si are 3 copii, dar sotul ei Shane nu prea e in stare sa faca nimic, si mai mult sta acasa cu copiii, in timp ce ea munceste ore nebune. Si astfel, rolurile din familia ei s-au inversat fata de conceptia traditionala maritala conform careia barbatul munceste si asigura traiul familiei, iar femeia sta acasa si are grija de copii; caci in familia lui Wendy ea este cea care munceste si castiga un salariu mare, iar sotul ei este atat de neindemanatic si lipsit de talent la orice, incat s-a lasat de orice proiect de care s-a apucat vreodata, si s-a resemnat sa stea acasa cu copiii. Dar acest lucru nu a trecut fara resentimente din partea amandurora, si problemele au inceput sa apara in cuplul lor. Shane se apuca sa cheltuie sume mari de bani fara stirea lui Wendy, ceea ce o deranjeaza evident. Lui Wendy i se pare injust ca Shane, care nu are un job stabil, cheltuie cu atata nesabuinta banii castigati de ea cu atata efort. Problemele dintre ei se adancesc atunci cand Wendy trebuie sa petreaca mult timp departe de casa din cauza jobului pe care il are, iar Shane ii influenteaza pe copii importiva ei. Pana la urma Shane cere divortul, iar odata cu divortul are si o serie intreaga de pretentii materiale. Wendy i le acorda pe toate, iar in final este multumita ca a iesit dintr-o casatorie care nu o facea fericita, si ca se poate dedica muncii care o face sa se simta implinita. Intre timp intalneste un alt barbat, Selden Rose, relatia cu care este mult mai reusita decat a fost vreodata casnicia ei cu Shane. Viata ii este si mai implinita atunci cand filmul pe care il produce, Ragged Pilgrims, si la care a muncit ani de zile, are un succes rasunator in ziua premierei.

Nico O’Neilly este casatorita si are o fiica, dar nici ea nu este fericita in viata de familie. Ea si cu sotul ei Seymour simt ca nu mai au nimic in comun dupa 14 ani de casatorie, si ajung ca doi straini unul fata de altul. Au incetat pana si sa faca sex. Daca la inceput acest lucru o deranja si o revolta pe Nico, pe masura ce trecea timpul, dedicandu-se muncii tot mai mult, a ajuns sa nu ii mai pese ca ceva lipseste in cuplul ei conjugal. Dar il intalneste pe Kirby Atwood, un actor tanar si atragator, cu care Nico are o aventura pasionala. Cei doi continua sa se vada multe luni la rand, iar Nico face tot posibilul ca nimeni sa nu afle vreodata de aventura ei cu Kirby. Dar in momentul in care realizeaza ca s-ar putea raspandi prin New York unele zvonuri despre legatura ei cu Kirby, incheie imediat relatia cu acesta. Teama ei cea mai mare este sa nu-si dezamageasca fiica pe care o adora, si prefera sa revina la viata ei de dinainte, alaturi de familia ei. Intre timp, avanseaza si profesional, urcand o treapta importanta in cariera ei.

Victory Ford este o creatoare de moda care a avut multe urcusuri si coborasuri in cariera ei. Este single, nu are familie, nu are copii, si unii jurnalisti o iau peste picior “ca nu s-a maritat nici pana acum”, dar lui Victory nu-i pasa. Cariera ei este pentru ea cea mai importanta. Incepe o relatie cu miliardarul Lyne Bennett, dar caracterele vulcanice ale amandurora produc scantei in aceasta relatie. Pana la urma cei doi descopera ca totusi au multe in comun, si decid sa ramana impreuna.

Finalul cartii este unul fericit pentru fiecare dintre cele 3 eroine. Toate 3 ajung in varful carierei lor, si toate 3 ajung sa fie fericite in viata lor personala. Lipstick Jungle este lumea femeilor de succes din New York, lumea celor mai puternice femei care numai datorita ambitiei si muncii asidue reusesc sa ajunga in varf.

Este o alta carte a lui Candace Bushnell care scoate in evidenta habiturile maritale deficitare ale newyorkezilor. Casatoriile problematice si nefericite sunt prezente si in Lipstick Jungle, la fel ca si in celelalte carti ale lui Canadce Bushnell. Se pare ca e foarte dificil sa ajungi la fericirea conjugala in New York, dupa cum sugereaza cartile acestei autoare. Nu degeaba se spune ca in America de Nord rata divorturilor este foarte ridicata. Daca locuiesti in aceasta parte a lumii, sansele sa fii tu insuti divortat, sau sa cunosti pe cineva apropiat care este divortat, sunt foarte mari.

Una din caracteristicile cartilor lui Candace Bushnell este reintalnirea cu unele din personaje. Cele 6 carti pe care Candace Bushnell le-a scris pana acum pot fi impartite in 2 categorii: cartile despre Carrie Bradshaw (Sex and the City si The Carrie Diaries), si cartile despre cutumele sociale din New York (Four Blondes, Trading Up, Lipstick Jungle si One Fifth Avenue). Revenirea acelorasi personaje are loc in cartile lui Candace Bushnell din cea de-a doua categorie. Personaje (sau mentionarea unor personaje) ca Janey Wilcox, Comstock Dibble, Selden Rose, Victor Matrick, Redmon Richardly, si altele, revin in fiecare dintre cele 4 carti ale lui Candace Bushnell despre societatea newyorkeza, dand astfel cititorului impresia ca toate cartile autoarei sunt de fapt o lunga epopee, fiecare carte fiind continuarea celei precedente. Dar in acelasi timp, fiecare din cele 4 carti pot fi citite si individual, sau nu neaparat in aceeasi ordine in care au fost scrise si publicate, fara sa se piarda sensul actiunii.

Am citit deja toate cele 6 carti ale lui Candace Bushnell, si fiecare dintre ele te face sa intorci pagina dupa pagina, fara sa te poti opri decat atunci cand ai ajuns la finalul cartii. Si acum am un oarecare regret ca deocamdata nu mai sunt si alte carti de Candace Bushnell pe care sa le citesc. Este ca un lucru bun care s-a terminat repede. Urmatoarea carte de Candace Bushnell va aparea in 2011, si va fi continuarea cartii The Carrie Diaries. Inca nu se cunosc multe detalii despre noua carte a lui Candace Bushnell, dar nu m-ar surprinde sa fie despre primii ani ai lui Carrie petrecuti in New York.

Exista si serialul Lipstick Jungle, produs in 2008-2009, in 2 sezoane. Brooke Shields interpreteaza rolul lui Wendy Healy. Pana acum putin timp nici nu stiam de existenta acestui serial, si nu am avut niciodata ocazia sa vad nici un episod al acestuia. Dar de curand am aflat mai multe detalii despre serialul Lipstick Jungle pe Youtube si pe Wikipedia, si m-am hotarat sa il am si eu. Tocmai l-am comandat de pe Amazon, si de-abia astept sa-l vad.

7 comments:

  1. Serialul e foarte bun, o sati placa numaidecit! Eu l-am vazut si mi-a placut, sper sa gasesc si cartea pe aici prin Chisinau)))

    ReplyDelete
  2. Buna V-writeme si bine ai venit pe blog. :) Multumesc ca ai intrat aici, si multumesc pentru comentariu. Sper sa te simti bine aici, si te mai astept. :)
    Si eu sper sa-mi placa serialul. Dintotdeauna mi-a placut de Brooke Shields, si mi se pare foarte portivita pentru rolul unei femei puternice ca Wendy Healy. Mi-am propus sa scriu un alt articol si despre serial, dupa ce il vad. Si daca ai ocazia sa citesti cartea, cu siguranta o sa-ti placa!

    ReplyDelete
  3. Am vazut serialul, pacat ca a fost anulat. Chiar mi-a placut si ti-l recomand.

    ReplyDelete
  4. Mersi mult si bine te-am gasit aici! Imi place foarte mult cum scrii :)
    P.S. eu intotdeauna downloadez de pe un tracker din tara mea TV-shows si seriale precum Lipstick Jungle, daca o sa ai nevoie, atunci iti dau link-ul si le poti scoate de acolo :)

    ReplyDelete
  5. Buna Mihaela si ma bucur sa te am printre cititorii mei. Stiu ca ai mai intrat pe acest blog, si iti multumesc pentru comentariu. Te mai astept cu drag. :)

    V-writeme, multumesc pentru aprecieri, si ma bucur foarte mult ca iti plac articolele mele. :)

    Mi-am luat serialul de pe Amazon, si il urmaresc de cateva zile. E chiar dragut, imi place (mai multe in articolul care va urma). Inca n-am apucat sa vad toate episoadele, acum sunt la sezonul 2.

    Va invit sa cititi, daca doriti, articolele pe care le scriu si pentru celelalte publicatii online, linkurile sus.

    ReplyDelete
  6. Din ce am citit in acest articol am realizat un luncru: crtea nu seamana de loc cu serialul. Oricum mi-a placut articolul si sper sa pot gasi intreaga colectie a lui Candace Bushnell si in Pitesti. :)

    ReplyDelete
  7. Buna Andreea si bine ai venit pe blog. Ma bucur mult ca ti-a placut articolul. Una din cartile lui Candace Bushnell despre care stiu ca a fost tradusa de curand este One Fifth Avenue -- Clubul de pe 5th Avenue, publicata de Editura Polirom, colectia Chic, si sigur se gaseste in librarii. :)

    ReplyDelete

Thank you for your comments!