Tuesday, August 10, 2010

Montreal, Quebec, Atlantic

Pentru Poto, cu prietenie

Acum o saptamana ne-am intors din vacanta. Anul acesta am ales zona Atlanticului din provincia Quebec pentru a ne petrece vacanta. De fiecare data cand vizitez Montrealul sau alte destinatii turistice din Quebec, ma simt imbatata de atmosfera boema din regiunea francofona a Canadei. Desi am vizitat provincia Quebec de multe ori pana acum, de fiecare data imi face o maxima placere sa revin acolo pentru vacante.

Destinatia noastra a fost Tadoussac, un orasel turistic situat la varsarea fluviului Saint-Laurent in Oceanul Atalntic. Mai exact, Tadoussac se afla pe malul unui golf care intra in ocean. Fiind zona maritima, apa sarata, anumite specii de balene isi au habitaclul natural acolo. Unele specii de balene migreaza pe timpul verii in zona Tadoussac pentru a se hrani, iar altele, cum ar fi Beluga, vietuiesc acolo anul imprejur. Balenele sunt obiectivul turistic principal in zona Tadoussac. Cand mergi la Tadoussac, mergi de fapt sa vezi balene. Cruisuri pentru a vedea balene in larg se organizeaza la Tadoussac, dar si la Baie-Sainte-Catherine, o alta localitate turistica din apropierea Tadoussacului.

Drumul din Toronto pana la Tadoussac este de aproximativ 1,000 km, in jur de 10 ore de condus. Cand am plecat la drum, ne-am oprit la Montreal, caci ar fi fost un drum prea lung si extenuant sa-l parcurgem intr-o singura zi. Am petrecut o noapte in Montreal si ne-am revazut cu prietenii nostri de acolo. A doua zi am plecat iarasi la drum, desinatia Tadoussac. In drumul nostru spre mare am trecut prin foarte multe locuri frumoase, si de fiecare data cand ne opream pentru o pauza, faceam si cateva poze. Drumul spre zona Atlanticului din Quebec trece prin mai multe lanturi muntoase, dar si prin unele localitati turistice, si am avut ocazia sa vedem niste privelisti montane foarte frumoase. Casute cochete, hoteluri si pensiuni ademenitoare, magazine de suveniruri, turisti, cafenele, multe flori, faceau parte din peisajul locurilor, cu muntii in fundal.

Chiar langa Tadoussac autostrada se opreste pe malul unui brat al fluviului Saint-Laurent. Singura cale de acces pe celalalt mal al bratului, spre Tadoussac si continuarea autostrazii, este sa treci cu feribotul. Am mai avut odata ocazia sa trec cu feribotul peste Dunare, intre Braila si Tulcea, cand mergeam intr-o vara la mare acum cativa ani. Feribotul de la Tadoussac este gratis, asigurat de statul canadian, probabil datorita faptului ca este singura cale de acces spre Tadoussac, si guvernul “s-a simtit obligat” sa asigure accesul pe malul celalalt al bratului.

Odata ajunsi in Tadoussac, ne-am cazat la hotelul unde aveam rezervare pentru vacanta noastra. Hotelul, cu numele Auberge Maison Gagné, a fost foarte confortabil, si chiar ne-am simtit bine acolo, iar gazdele noastre au fost foarte dragute si ospitaliere. Toata lumea l-a indragit pe Alex, spunandu-i “beautiful baby”.

Seara am iesit in oras la o promenada si sa vedem locurile. Tadoussac este o zona maritima si montana in acelasi timp – golful care duce spre ocean pe o parte, lanturile muntoase pe cealalta. Strada lor principala se numeste Strada Pionierilor, si cand te plimbi prin centrul localitatii, vezi peisaje maritime si montane deopotriva. Am mers la un restaurant din centrul oraselului sa luam cina. Erau foarte multi turisti in Tadoussac, si toate restaurantele si terasele erau pline – muzica, petreceri…. Vremea era racoroasa, ca la munte, iar voia buna era palpabila in tot oraselul.

Aerul tare de munte ne-a facut sa avem un somn foarte odihnitor. A doua zi dimineata, dupa ce am luat micul dejun la hotel, am mers pe plaja. Vremea era perfecta, nici cald nici rece, 26 grade. Cateva vaporase erau ancorate aproape de mal, iar in apropiere se afla si portul Tadoussac. Privelistea era divina. Apa era linistita, in reflux. Plaja era aproape pustie, doar cativa turisti, poate zece oameni in total. Am stat toti trei pe plaja, si ma simteam atat de bine acolo, incat nu imi mai venea sa plec. Bebe meu s-a ales cu primul lui bronz de mare.

In apropiere de plaja de afla Hotelul Tadoussac, care este cel mai mare hotel din oras, cu vedere spre ocean. Era liniste si aici – o atmosfera foarte calma, si cativa turisti in sezlonguri in fata hotelului, admirand privelistea maritima.

Urmatorul obiectiv turistic pe care l-am vizitat in Tadoussac a fost un muzeu al balenelor. Printre alte exponate, am vazut acolo schelete de balene, diferite specii. La intrarea in muzeu era expus un os mare de balena. Muzeul are si o mica sala de cinema, si am vazut un documentar despre balene realizat de un grup de biologi din Quebec. Dupa ce am vazut filmul, am cumparat cateva suveniruri si vederi.

Dar cea mai importanta distractie din vacanta noastra a fost cruisul balenelor. Ne-am imbarcat pe vapor in portul din Tadoussac, si inainte sa iesim in larg, vaporul s-a oprit in portul din Baie-Sainte-Catherine, pentru alti pasageri. Am inceput sa urmaresc balenele in larg, dar am vazut si o balena foarte aproape de mal. Am vazut beluga, balene albastre (care fac parte din grupul rorqual), lei de mare, si alte specii. Uneori vin si delfini in zona, dar n-am avut norocul sa vedem unul. Cruisul a durat circa 3 ore. Prezentatorul cruisului era un biolog, si dansul ne atragea atentia de fiecare data cand o balena iesea la suprafata. Am aflat ca fiecare din aceste balene care vietuiesc sau migreaza pentru hrana in golf este cunoscuta individual de catre cercetatorii stiintifici din zona. Fiercare dintre ele are nume, i se cunosc caracteristicile (cum ar fi pete pe piele dupa care sunt identificate), sexul, anul in care au fost observate in zona golfului pentru prima oara, frecventa cu care vin in golf (majoritatea dintre ele vin in fiecare vara). De exemplu, biologii de acolo ii cunosc pe U2 (la fel ca si numele celebrei formatii irlandeze), balena rorqual mascul; Capitaine Crochet, rorqual femela; Miss Frontenac, beluga femela (i s-a dat acest nume deoarece a fost adoptata de Castelul Frontenac din Quebec Ville, caci in Quebec exista un program de adoptie a balenelor, care presupune eforturi de protejare a mamiferelor marine); Trou, rorqual femela; BP 049, rorqual femela. Balenele sunt protejate de lege, iar vanarea balenelor a fost interzisa in Canada inca din 1955.

In drumul de intoarcere spre Toronto am vizitat si alte obiective turistice. Unul dintre ele a fost Cascadele Montgomery, in apropiere de Quebec Ville. Un alt loc pe care l-am vizitat a fost Saint-Sauveur, o statiune montana situata la 60 km de Montreal, unde am petrecut o zi. Statiunea e foarte frumoasa, iar iarna se schiaza acolo. Am mai fost odata la Saint-Sauveur acum 2 ani, in plin sezon de ski. Urmatorul punct pe traseul nostru a fost Mont-Tremblant, o alta statiune montana de langa Montreal, unde de asemenea se schiaza pe timp de iarna.

A fost o vacanta perfecta. De data aceasta, am avut “o altfel de vacanta la mare”. Si nu ma refer la faptul ca am vazut o alta mare decat Marea Neagra din Romania, ci la faptul ca am descoperit un nou concept de vacanta la mare. Tadoussac nu inseamna plaje arhipline, nu inseamna hoteluri impunatoare, nu inseamna muzica tare, nu inseamna mici si bere, nu inseamna manele. E un loc linistit, relaxant, unde vezi balene in habitaclul lor natural, unde vezi o plaja aproape pustie de unde admiri vapoare ancorate si de unde nu iti mai vine sa pleci, si unde respiri un aer tare de munte. A fost o altfel de vacanta la mare si pentru ca e o zona maritima si montana in acelasi timp, cu lanturile de munti chiar pe malul oceanului.

Iata si cateva poze din vacanta noastra de la Atlantic.

Vedere de pe feribot

Statiunea montana Mont-Tremblant, langa Montreal

Sursa poze: www.fashionstylebeautyandmore.blogspot.com

8 comments:

1. Ce frumos !!! Trebuie sa fie o senzatie tare speciala sa vezi balenele asa de aproape !
    Quebec chiar e o zona unde iti reincarci bateriile, de revizitat, dupa cum pare.
    Mi-ar placea sa ajung si eu intr-o zi pe acolo :)

ReplyDelete
  2. Intr-adevar e o senzatie foarte speciala sa vezi balenele de aproape. Aceasta vacanta a fost mult mai deosebita pentru noi decat vacantele clasice pe care le-am avut pana acum, si ma bucur tare mult ca am avut ocazia sa ajung acolo. :)

3. Frumoase locuri si atmosfera! Si noi planuim sa vizitam din nou Costa Rica si sa vedem si balenele de data asta. A fost amuzant cum isi faceau reclama acum 2 ani: Whales watching :)

4. Sunt incantata de fotografiile pe care le-ai facut.Tind sa cred ca exista ceva de artist ....in tine!!

ReplyDelete
  5. Buna Livia si bine ai venit pe blog. Stiu ca ai mai intrat pe aici, si imi face placere sa te am si printre comentatorii mei. Te mai astept cu pareri si comentarii la urmatoarele mele articole. :)

6. ...sa vezi neaparat Gaspesie , Perce si Lac Saint Jean si apoi sa vii pe fiord spre Tadoussac (parcul zoologic de al Saint Felicien.....J"aime Canada !!

7. Buna Anonim, multumesc pentru vizita. :) De fapt, cand am planificat aceasta vacanta, ne gandeam si la Gaspesie, dar pana la urma ne-am hotarat sa mergem la Tadoussac. Poate o sa ajungem si la Gaspesie odata, mi-ar placea, stiu ca este un loc frumos.

ReplyDelete

Thank you for your comments!