Friday, December 09, 2011

Royal Ontario Museum in Toronto

Cel mai mare muzeu din Toronto este Royal Ontario Museum, situat in centrul orasului, si este unul din cele mai importante obiective turistice din Toronto, gazduit de o cladire impunatoare, dominata de acronimul ROM.

Prima oara cand am vazut cladirea muzeului, in primele mele saptamani petrecute in Toronto acum 5 ani cand m-am mutat aici, a fost cu ocazia unei plimbari prin centru in misiunea noastra de a cunoaste si a invata orasul, fiind noi veniti in metropola canadiana. Cand am vazut ROM de-asupra cladirii mari, cu cele trei culori pe care le vedeti si voi in poza alaturata cu sigla muzeului, bineinteles ca, fara sa vreau, automat am facut asocierea cu Romania. Ce stiam eu, de-abia venita din Romania? Mi se parea cel putin neobisnuit sa vad o asemenea sigla pe o cladire din America de Nord, pe care oricine in locul meu ar fi confundat-o cu un simbol romanesc. Am exprimat intrebarea cum sa inteleg aceasta sigla si aceste culori, si daca intr-adevar au vreo legatura cu Romania sau cu tricolorul nostru. Si mi s-a explicat ca aceasta cladire este cela mai mare muzeu din Toronto, ca ROM inseamna Royal Ontario Museum, iar aceleasi culori ca si cele ale drapelului romanesc sunt doar o coincidenta.

Mi-a mai luat alti trei ani sa si vizitez muzeul. Prima oara am vizitat ROM in 2009, impreuna cu colegii mei de serviciu. Am vazut atunci expozitia permanenta a muzeului, vizitarea careia dureaza in medie 3-4 ore. De obicei Royal Ontario Museum gazduieste si diverse expozitii temporare; una dintre cele mai remarcabile a fost expozitia Dead Sea Scrolls, care a fost deschisa la ROM din iunie 2009 pana in ianuarie 2010.

A doua oara am vizitat Royal Ontario Museum acum 2 luni, cand am vazut expozitia Riotous Colour, Daring Patters: Fashion and Textiles 18th to 21st Centuries – o expozitie de piese vestimentare si textile care au influentat lumea modei in ultimele 3 secole. Am scris despre aceasta expozitie pe Blogul Tango, in acest articol.

Cand mergi la ROM sa vezi o expozitie temporara, biletul de acces este pentru intreg muzeul, inlcusiv pentru expozitia permanenta. Dupa ce am vazut acea expozitie a textilelor, am intrat putin si la expozitia permanenta. Nu am vizitat-o in intregime, avand in vedere ca am facut-o deja in urma cu 2 ani, dar am vizitat o parte din exponate, pe care vi le arat mai jos.










Sursa poze: Victoria West (cu exceptia siglei ROM)

2 comments:

  1. Thanks for dropping by! I've been great, but busy... how are you?

    ReplyDelete
  2. Hi Irina, thank you for stopping by too. :) Same here, been great but busy. :)

    Have a lovely weekend!

    ReplyDelete

Thank you for your comments!