Monday, August 01, 2016

Calatorii prin Statele Unite – Cascada Niagara

M-am bucurat sa ma revad cu Niagara mea draga, involburata, puternica si plina de energie, dupa patru ani de cand am vazut-o ultima oara. In aceasta vara drumurile de calatorie m-au dus din nou in America, sa refac un voiaj pe care l-am mai facut in urma cu patru ani, dar de data aceasta ochii mei au vazut aceleasi locuri intr-o lumina diferita.
Mai intai am fost la Buffalo, un oras situat in apropierea granitei dintre Canada si Statele Unite. Am scris mai multe despre calatoria mea la Buffalo in cel mai recent articol pe care l-am publicat pe Blog Tango. Iar dupa ce mi-am incheiat vizita la Buffalo, am continuat la Cascada Niagara, pe care o vazusem de mai multe ori in anii precedenti; de 6 ori de pe malul canadian, intre 2006 si 2009, si o data de pe malul american, in 2012.

Cand eram mai tanara, eram dornica si insetata de calatorii si descoperiri; si pe atunci ma gandeam ca nu mi-ar placea sa ma intorc a doua oara in acelasi loc, ci de fiecare data sa plec in vacanta intr-un loc nou. Nu-mi placea sa revin in acelasi loc nu pentru ca mi-ar fi fost teama sa stric farmecul acelei prime intalniri cu locul respectiv, ci pentru ca sunt pe lume atat de multe locuri pe care as fi vrut sa le vad, incat de fiecare data cand plecam in vacanta vroiam sa descopar un loc nou, decat sa revin undeva unde mai fusesem in trecut.

Asa gandeam acum, sa zic, 15 ani. Dar intre timp mi-am schimbat parerea. Acum nu ma deranjeaza sa revin in acelasi loc de vacanta, si asta pentru ca imi place sa descopar acel loc a doua oara altfel. Si mai ales, in timpul unei vacante niciodata nu reusesti sa vezi acel loc in intregime; cand pleci de acolo, regreti ca n-ai avut timp sa vezi si aia si aia si aia, si un alt obiectiv, si inca un altul. De aceea, acum nu ma deranjeaza sa ma intorc in acelasi loc de vacanta, pentru ca a doua oara il voi vedea altfel, si imi dau ocazia sa vad acele lucruri si sa traiesc acele experiente pe care le-am omis prima oara.

Am fost la Paris intr-o vacanta acum cativa ani, am petrecut acolo 5 zile, am vazut cele mai “fierbinti” obiective turistice, adica spoturile clasice – Turnul Eiffel, Luvrul, Champs-Elysées, Sacré Coeur, Montmartre, Moulin Rouge, Notre Dame, Ile de Cité, Sorbona, Sena, Podul Nou, Arcul de Triumf. Dar vreau sa revin la Paris, ca sa vad si alte obiective turistice, e imposibil sa vezi Parisul in 5 zile, asa ca data viitoare cand mai merg acolo, voi putea descoperi si alte frumuseti ale Parisului.

Si ca o paranteza, prefer vacantele pe care mi le organizez singura, decat cele in grupuri organizate sau cu ghizi turistici. N-am plecat niciodata intr-o vacanta de tip organizat, prefer sa-mi aleg singura traseul si sa fac totul in ritmul meu, decat sa depind de un program gandit de altcineva.

Revenind la calatoria pe care tocmai am facut-o in Statele Unite acum cateva saptamani, cand am vizitat orasul Buffalo si Cascada Niagara americana, prima oara le-am vizitat in vara lui 2012, iar acum le-am vazut cu alti ochi. Buffalo s-a schimbat foarte mult, in bine, in ultimii 4 ani, si m-am bucurat nespus sa vad aceasta schimbare, m-am bucurat mult sa vad acum orasul cu alti ochi, sa-l percep diferit.

Cat priveste Cascada Niagara de pe malul american, atmosfera din statiune mi s-a parut mai primitoare si mai ospitaliera decat in vara lui 2012 cand am vazut-o prima oara. Atunci eram dezamagita de atmosfera de “lasa-ma sa te las” pe care am simtit-o pe tot parcursul vizitei la Niagara. Potentialul turistic al Niagarei americane parea ca nu era expoatat la maxim. M-au dezamagit inconveniente precum lipsa aerului conditionat in cladiri, sau lipsa usilor automate la intrare in restaurante si magazine, sau lipsa rampelor de acces pe strazi si la intrari in spatii publice care sunt atat de necesare persoanelor cu dizabilitati sau parintilor cu copii mici in landouri. Acum toate acestea pareau ca au fost imbunatatite, ceea ce a facut vizita noastra mult mai placuta, si caldura caniculara mai usor de suportat.

Dar oricum n-ar fi, ma bucur de fiecare data sa revad Cascada Niagara, indiferent cum a fost ultima oara cand am fost acolo, sau cat timp a trecut de la ultima mea vizita. Este un loc unde imi place sa revin iar si iar, si voi mai merge acolo pe viitor. Inca sunt multe pentru mine de vazut la Niagara (de exemplu, un muzeu al figurilor de ceara de pe malul canadian al Niagarei este un obiectiv pe bucket list-ul meu), incat stiu ca vreau sa mai merg acolo in curand, intr-un alt weekend lung sau intr-o alta vacanta de vara.
Photo credit: Victoria West

30 comments:

1. Amazing place!! looks very relaxing<3
    have a great week!
    xoxo

Replies
    1. Hi Alice, thank you for stopping by.
      It's the American side of the Niagara Falls, beautiful place. :)

2. Replies
    1. Hi Jasmina, welcome to my blog if this is your first time here, thank you for visiting and for your comment, please come again. :)

3. Replies
    1. Thank you Kathy, I'm glad you like the photos. :)

Delete
  4. Cascada e fantastica, iar pozele tale incantatoare si relevante. Mi-ai facut dor de calatorii si culmea, tocmai m-am intors dintr-una. :))

Replies
    1. Buna Nice, ma bucur mult sa te vad. :)
      Este unul din locurile mele preferate, niciodata nu ma plictisesc sa merg la Niagara, fie cea americana sau canadiana. :)
      Sa ai o zi frumoasa!

5. Replies
    1. Tank you Beba for stopping by and for leaving a comment, please come again soon. :)
      Enjoy your day!

6. Such great post! Love the photos <3

mystylishcorner.blogspot.ba

Replies
    1. Thank you for visiting and for your comment, I'm glad you like the photos. :)
      Have a great day and please come again!

7. amazing post and beautiful pictures!! 💙

I just followed you on GFC.

Have a nice day
    xx
    Pwiepassion.blogspot.de

Replies
    1. Hi Patricia, welcome to my blog if this is your first time here, please come again. :) Thank you for following, appreciate your support.
      I'll check out your blog too.
      Have a nice day too!

Delete
  8. Wow! What an awesome place. I've never been there but i'd love to go someday ;)

I'm following your blog. Please hop on mine and follow me too! Let's stay in touch! ♥

The-not-so-girlygirl.blogspot.com

Replies
    1. Ho there, yes it's a beautiful place.
      Welcome to my blog!
      Thank you for your support, I'll check out your blog too.

Delete
  9. Hi Alisa, welcome to my blog if this is your first time here, and please come again, thank you for visiting and for your comment.
    Yes I would like us to follow each other, I'll check out your blog.
    Have a nice day!

ReplyDelete
  10. Beautiful place and pics.Have a great week, too :)

11. Replies
    1. Hi Luda, thank you for your visit, I'm glad to see you. :)

Delete
  12. Hi Jacqueline, thank you for stopping by, I'm glad you like the photos.

13. Looks amazing!

Stop by anytime :)
    xoxo Sienna

Replies
    1. Thank you Sienna, I'm glad you like it.
      I'll check out your blog as well.
      Cheers,

Delete
  14. Avem un prieten care locuieste in Montreal si visez ca intr-o zi sa venim in Canada si impreuna cu el sa vizitam Cascada Niagara, cea de pe partea canadiana si de ce nu, si cea de pe partea americana. Mi-ar placea si New York... :) Multe mi-ar placea. Frumoase pozele!

Replies
    1. Multumesc Mihaela, ma bucur ca ti-au placut pozele. Daca vii vreodata in Canada, sa mergi neaparat la Niagara, merita din plin, macar pe cea canadiana sa o vezi daca nu si pe cea americana. Oricum cea canadiana e mai frumoasa. :) Nu o spun doar pentru ca locuiesc in Canada, dar chiar asa este, asa mi-a ramas impresia dupa ce le-am vazut pe ambele.

15. ce superb e...tare mult mi-as dori sa o vad si eu

Replies
    1. Buna Violeta, ma bucur sa te vad si multumesc pentru comentariu.
      Sa ai o zi frumoasa!

Delete

Thank you for your comments!