Tuesday, May 15, 2012

Muzeul Istoric din Whitby


De curand am aflat de existenta unui muzeu in Whitby, care se numeste simplu Muzeul Istoric din Whitby, si mi-am propus sa-l vizitez. Asa ca ieri l-am luat pe baiatul meu Alex si am mers impreuna in centrul orasului sa vedem muzeul.

Muzeul din Whitby nu este unul mare, si functioneaza in regim non-profit, adica intrarea este libera, iar muzeul supravietuieste din donatii, fiind sprijinit si de autoritatile locale. Cand am ajuns la muzeu, am stat putin de vorba cu doamna care era acolo, Monica, si dansa mi-a povestit mai multe despre muzeu. Exponatele din muzeu redau istoria orasului din secolul 19 (cand a fost fondat orasul Whitby) incoace, si au fost donate de-a lungul timpului de catre locuitorii din Whitby. Toate acele obiecte expuse in muzeu au avut candva “o viata de familie” in Whitby, “au locuit” in case private si au apartinut unor persoane obisnuite din Whitby, inainte sa fie donate muzeului.

Monica mi-a mai povestit ca muzeul nu se bucura de cea mai stralucita situatie finaciara, fiind o organizatie non-profit. Spatiul din centrul orasului pe care muzeul il ocupa la ora actuala este un spatiu comercial privat pe care muzeul il inchiriaza, iar plata chiriei se efectueaza din donatiile primie. Primaria din Whitby le-a promis la un moment dat mai mult sprijin, precum si un spatiu propriu, dar problema spatiului pentru muzeu nu s-a rezolvat deocamdata, desi promisiunea din partea primariei a fost facuta acum 2-3 ani. Monica mi-a mai spus ca muzeul detine un numar mult mai mare de exponate, dar acestea sunt depozitate in subsolul cladirii, iarasi din lipsa de spatiu unde acestea ar putea fi expuse.

Printre exponatele mai interesante ale muzeului am vazut o biblie mare, cateva modele de telefoane de la inceputurile telefoniei, modele vechi de masini de tiparit, patuturi pentru bebelusi, ceasuri de perete, piane, tablouri, jucarii, mobila, piese vestimentare, si multe altele.

Ianinte de plecare, cand am vrut sa cumpar niste vederi (carti postale) ale orasului Whitby, Monica mi-a spus ca sunt gratuite si pot sa-mi aleg cate vreau, asa ca mi-am ales cate una din fiecare. Si am facut o mica donatie muzeului – era un bol la intrare pentru donatii, unde pot contribui toti vizitatorii muzeului.

Va arat mai jos cateva poze de la Muzeul Istoric din Whitby.






























Sursa poze: Victoria West

4 comments:

  1. Este foarte interesant sa mergi sa vizitezi muzee si sa te minunezi cum a evouluat lumea !! Abia astept sa am ocazia sa fac mai des lucruri de genul. Pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna It's Friday, acum ca vine vara, va fi si mai fain sa vizitezi muzee si alte locuri. Distractie placuta cand mergi. :)

      Delete
  2. Ce frumos! Sa stii ca m-as muta acolo si maine! Bunica mea are masina de cusut ca in poza ta. Si vreau pianul ala frumos, chiar daca nu stiu sa cant la el.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Catintherain, chiar sa stii ca e un oras foarte frumos. Ma simt aici ca intr-o statiune. :)

      Delete

Thank you for your comments!