Thursday, May 26, 2016

Despre Cartier, bijutierul regilor si regele bijutierilor

De curand imi rearanjam biblioteca si mi-am adus aminte de o carte album pe care o am de cativa ani, Cartier de Hans Nadelhoffer.
Photo credit: Amazon.ca
Este un album al istoriei familiei Cartier, fondatorii brandului de bijuterii si ceasuri de lux cu acelasi nume. Cartier a fost fondat de Louis-Francois Cartier in Franta in 1847, pe vremea cand Franta inca era monarhie, inainte de instaurarea definitiva a Republicii, iar intre 1847 si 1964 firma Cartier a fost detinuta si condusa de familia Cartier, adica Louis-Francois Cartier si urmasii sai. Despre Cartier se spune ca este bijutierul caselor regale si regele bijutierilor. Membri ai familiilor regale din Europa, foste si actuale monarhii cum ar fi Spania, Portugalia, Rusia, Grecia, Serbia, Belgia, Romania, Albania, Monaco, Marea Britanie au purtat bijuterii Cartier de-a lungul timpului, create la comanda. Am descoperit in carte o poza a Reginei Maria a Romaniei din 1921 purtand bijuterii Cartier.

Cartier de Hans Nadelhoffer e o carte de moda pe care o am de cel mai mult timp in biblioteca mea din Toronto, am primit-o de ziua mea in 2009. Daca celelalte carti de moda pe care le am in colectie au fost cumparate de cand am inceput sa scriu blogul, adica din 2010 incoace, Cartier a ocupat un loc pe rafturile bibliotecii mele dinainte sa incep sa scriu despre moda. Am pastrat si felicitarea pe care am primit-o de la prietenii mei atunci cu ocazia zilei mele de nastere, cand mi-au facut cadou aceasta carte. Evident ca de atunci am si uitat de felicitare, daca au trecut atatia ani, si am gasit-o acum in carte, caci am pastrat-o atunci cand am primit acest cadou deosebit. Si oh boy ce bijuterii frumoase vezi in acest album, fiecare dintre ele e o opera de arta, fara indoiala demne de a fi purtate de capete incoronate.
Cartea este structurata in 18 capitole, si fiecare capitol este dedicat cate unui tip de bijuterii, cum ar fi coliere, tiare, bijuterii in perle, posete, oua Fabergé, ceasuri, etc.
Colierul prezentat pe coperta albumului a fost creat la comanda pentru Ducesa de Windsor a Angliei, in 1947. Poza de mai sus ii depicteaza pe Ducele si Ducesa de Windsor in 1957, una din ocaziile cand Ducesa a purtat colierul creat pentru ea.
Colier creat in 1937
Coliere create in 1925 (cel din stanga) si 1938 (cel din dreapta)
Coliere create in 1934 (cel din stanga) si 1949 (cel din dreapta)
Coliere create in 1930 (cel din stanga) si 1932 (cel din dreapta)
Regina Maria a Romaniei in 1921, purtand tiara si colier Cartier
Posete de seara Cartier, 1924 (cea din stanga) si 1929 (cea din dreapta)
Ceasuri de mana Cartier
Ceasuri de birou Cartier, 1923 (cel din stanga) si 1926 (cel din dreapta)
In cele trei poze de mai sus vedem un ou Fabergé creat pentru Tarul Nicolai al II-lea al Rusiei in 1912. Poza din interiorul oului il depicteaza pe printul mostenitor Alexei, fiul lui Nicolai al II-lea. 

Photo credit: Victoria West (cu exceptia pozei creditate Amazon.ca)

2 comments:

  1. Tare frumoase sunt acele bijuterii..dar cred ca sunt si scumpe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Violeta, ma bucur sa te vad si mersi pentru comentariu.
      Sa ai un weekend frumos!

      Delete

Thank you for your comments!