Saturday, August 22, 2015

Refashion -- Cand ai prea multe haine la fel, le schimbi designul

Vi s-a intamplat vreodata sa faceti o triere in garderoba voastra si sa constatati ca aveti "seturi de haine la fel"? De exemplu, trei LBD-uri in model asemanator, sau patru fuste pencil negre, sau cinci perechi de blugi skinny in aceeasi nuanta denim? Mi s-a intamplat si mie ca multor altora, si am remediat problema in felul meu.

Aveam in garderoba acesti pantaloni negri evazati.
Dar ii aveam si pe acestia, si pe acestia.
Cele trei perechi de pantaloni nu sunt identici, dar totusi sunt trei perechi de pantaloni negri care arata (aproape) la fel. Probabil va ganditi la acelasi lucru la care m-am gandit si eu -- cine are nevoie de trei perechi de pantaloni negri care arata (aproape) la fel? Asa ca m-am hotarat sa remediez situatia printr-un refashion -- o pereche din cele trei sa primeasca un alt aspect, iar pe celelalte doua sa le pastrez asa cum sunt. M-am decis ca pantalonii din prima poza sa fie remodelati, si sa-i las neschimbati pe ceilalti, avand in vedere ca pantalonii #2 sunt drepti (clasici), iar pantalonii #3 sunt evazati.

Asadar, vechii mei pantaloni urmau sa se transforme intr-o pereche noua de pantaloni capri. Am mai facut asta cu o pereche de blugi Donna Karan care au iesit bine, asa ca m-am gandit sa incerc aceeasi tactica si cu acestia. Operatiunea nu a fost una complicata -- am taiat cracii, am tras tivuri noi la masina, am calcat noii mei pantaloni insistand asupra tivurilor, si gata noii mei pantaloni capri.
Am purtat pantalonii capri la LegoLand, un loc pentru copii de la mallul Vaughan Mills din Vestul Toronto-ului. Am mers acolo cu toata familia intr-o duminica, de dragul lui Alex bineinteleles, unde Alex a putut sa se joace si sa se desfasoare in lumea Lego in voie.

Am purtat noii mei pantaloni in combinatie cu aceasta bluza pe care am thriftuit-o la Value Village anul trecut, poseta cross-body de piele pe care o am de sase ani (a mai aparut in acest articol despre un alt refashion recent de-al meu), colier Swarovski (l-am primit de la Swarovski la unul din evenimentele lor mondene acum vreo trei ani), si sandale Aldo pe care le am de doi ani.

Ah, sandalele Aldo au si ele o poveste separata in spate. In ziua in care le-am luat, imi propusesem sa-mi iau doua perechi de sandale. Am mers atunci la un mall din centru in timpul pauzei mele de pranz, si am intrat in toate magazinele de incaltaminte din intreg mallul, fara sa gasesc nimic pe plac. Vroiam doua perechi de sandale fara tocuri, confortabile, si dragute bineinteles... Was that so much to ask? Nimic din ce era prin magazine nu imi placea -- fie erau sandale cu tocuri, fie stilurile existente nu ma incantau. Pana la urma le-am gasit pe acestea la Aldo, dar a trebuit sa renunt la ideea de a cumpara si a doua pereche, avand in vedere ce provocare s-a dovedit a fi aceasta sedinta de shopping, so I had to call it a day si sa revin la cumparaturi de sandale cu o alta ocazie. Am fost foarte dezamagita in acea zi. Daca vreti sa cititi intreaga poveste si sa radeti putin, intrati aici.

Revenind la LegoLand, a fost o zi calda in acea duminica, dar aerul conditionat acolo era la maxim, incat dupa cateva ore petrecute acolo aproape ca m-am congelat! Cand eram gata de plecare, degetele de la picioare imi erau bocna, incat nu le mai simteam LOL, si de-abia am asteptat sa ies afara la 35 grade Celsius. :)

M-am hotarat ca o perioada sa nu mai cumpar haine noi, caci am deja doua dulapuri pline ochi cu haine, si imi ia mai mult de jumatate de an sa le port pe toate la rand. Desi imi place shoppingul si ma incanta acel thrill pe care il simt de fiecare data cand imi iau ceva nou, gustul amar pe care mi-l lasa adunarea hainelor in garderoba pe care apuc sa le port de doua ori pe an e mai mare. Stilul meu este never ever wear the same shirt in the same place, dar pentru mine acest concept vestimentar niciodata nu a fost echivalent cu a nu purta aceeasi haina a doua oara, un obicei care ar cere shopping zilnic si pe care nu l-am avut niciodata. Slow and sustainable fashion is not about that. Sa te imbraci in fiecare zi diferit nu inseamna sa-ti cumperi haine noi in fiecare zi. Felul in care eu aleg sa ma imbrac in fiecare zi altfel este sa-mi reinventez garderoba, si de aceea o sa ma vedeti in povestile mele de refashioning purtand tinute formate din piese pe care le am in garderoba de un an, sau doi, sau cinci, sau sapte.

Va las cu cateva poze de la LegoLand.
Photo credit: Victoria West

6 comments:

  1. O masina de cusut e pasul de care am nevoie, imi inchipui ca sunt persoane care o detin si sta sa se puna praful ca si pe bicicleta de camera, insa cu motivatia necesara nu mai e decat un pas, al doilea. :)
    Faina transformarea, nu implica prea multi pasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Mihaela, ma bucur ca iti place. :)
      Cat despre masini de cusut, si eu cred la fel, unele dintre ele aduna praf si e pacat. Refashioning nu este o indeletnicire noua, ci una uitata. Chiar si femeile din generatia mamelor noastre faceau asta, transformau haine, le reconditionau, le dadeau o viata noua si un scop nou. Mama mea are o masina din asta model clasic pe care nu a mai folosit-o de ani de zile, si cand a vazut ca am inceput sa am acest hobby, si-a propus sa scoata masina din debara si sa revina si ea la refashioning. Singura diferenta dintre ce facem noi acum cu transformarea si reconditionarea, si ce faceau mamele si bunicile noastre, este numele asta fancy "refashioning", dar in rest e acelasi lucru. :)

      Delete
  2. eu sunt cam anti-talent cu cusutul :)

    ReplyDelete
  3. Hm, imi scapase refashion-ul asta. :D Imi place outfitul tau, Victoria, tricoul si sandalutele si potrivesc cu pantalonii negri, ii scot din anonimat. Daca ai sti cate perechi de pantaloni negri evazati am eu...e sifonierul plin. :)) Peste 20, cam asa. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Nice, imi scapase si mie comentariul tau, de-abia azi l-am vazut, scuze! :)
      Ma bucur ca iti plac pantalonii si tinuta.
      Sa ai un weekend frumos si te mai astept cu drag pe aici!
      Pupici,

      Delete

Thank you for your comments!