Monday, July 29, 2013

Vintage Shopping in Kensington Market, Toronto

O colega de serviciu mi-a recomandat calduros un magazin vintage din Toronto care se numeste Vintage Depot si care se afla in piata Kensington Market din centrul Toronto-ului. Pana nu demult doar am auzit de acest loc in Toronto, dar nu mai fusesem acolo niciodata, si nu stiam ce magazine sunt acolo. Colega de birou mi-a mai spus ca piata Kensington Market, fiind un loc boem cu multe magazine vintage, este si o atractie turistica din Toronto, asa ca intr-o sambata m-am hotarat sa merg la Kensington Market sa vad acest loc frumos si sa vad magazinele de acolo. Ma interesa in mod special magazinul Vintage Depot, dar intentionam sa intru si in alte magazine din vecinatate, sa vad ce descoperiri mai fac. 

Desi era sambata dupa-amiaza, traficul din centrul Toronto-ului era la fel de greoi ca in orice alta zi a saptamanii. In drumul meu spre Kensington Market ma gandeam oare gasesc parcare? Daca nu mai fusesem acolo niciodata si nu stiam locul, evident ca nu stiam nici care este situatia parcarilor. Fiind cu Alex (pe care il iau tot timpul cu mine oriunde merg), nu prea imi convenea sa las masina in strada, si de fapt contam sa gasesc o parcare publica, ceea ce din fericire s-a si intamplat.

Magazinul Vintage Depot se afla pe strada 70 Kensington Avenue, chiar in inima comunitatii Kensington Market, si nu este un magazin foarte mare. Nu ma interesau neaparat hainele, dar in schimb ma gandeam sa-mi iau o geanta sau doua, in functie de ce comori urma sa gasesc acolo. Dupa cum am constatat, aveau un numar destul de mare de genti – Gucci, Chanel, Louis Vuitton, Coach, Fendi, precum si firme ceva mai modeste cum ar fi Guess sau Nine West. Am inspectat cu atentie mai multe genti (unele dintre ele erau destul de uzate), si pana la urma am ales aceasta geanta Coach (care m-a costat $35) si aceasta geanta Fendi ($95).

Coach
Fendi
Dupa ce mi-am incheiat cumparaturile la Vintage Depot, m-am gandit sa intru si la alte magazine vintage de pe strada Kensington Avenue, asa ca le-am luat pe toate la rand, de la un capat la altul al strazii. Unul din magazinele de pe Kensington Avenue este ceva mai cunoscut chiar si in afara comunitatii Kensington, si anume Courage My Love. Am intrat in mai mult de 10 magazine (desi nu mi-am mai cumparat nimic altceva, cele doua genti fiindu-mi de ajuns), si in fiecare din ele am vazut tot felul de curiozitati. Intr-un magazin am vazut o rochie din anii ‘60, in stilul celor pe care le-au purtat personajele din filmul The Help. Intr-un alt magazin am vazut geci din piele maron deschis din anii ‘70, care aveau si preturi destul de mari – in jur de $350. Intr-un alt magazin am vazut o pereche de pantofi Manolo Blahnik, si pentru o clipa chiar am fost tentata sa mi-i iau (erau $50), caci i-am probat si erau marimea mea, dar pana la urma am decis sa nu ii iau, pentru ca erau prea uzati (cusuti, reparati), si imi era teama ca nu vor rezista.

In magazinele vintage in care am intrat am vazut si felul cum sunt tratate hainele. Bineinteles ca imediat ce intrai in orice magazin vintage din Piata Kensington, simteai mirosul de vechi, iar uneori chiar statut. Proprietarii si vanzatorii din magazine tratau hainele cu un aparat cu aburi parfumati, iar acel miros era asemanator cu mirosul betisoarelor aromate. Ba chiar unii dintre ei foloseau si betisoare aromate din cate am vazut, precum si lumanari parfumate.

In timp ce intram dintr-un magazin vintage in altul de-a lungul strazii Kensington Avenue si ma uitam la lucrurile care erau de vanzare pe rafturi si umerase, ma gandeam ca fiecare din acele obiecte – haine, pantofi, genti, bijurerii, obiecte de decor, mobila, si atatea si atatea altele – au cate o istorie in spatele lor, au avut candva o viata de familie si au apartinut candva unor persoane reale. Fiecare din acel magazin era ca un muzeu. As da orice sa pot afla macar cateva povesti din Kensington Market, asa cum s-au intamplat ele in realitate, acum 30, 40 sau 50 de ani. Cui a apartinut acea rochie si unde a fost purtata? Ai cui au fost acei pantofi eleganti Manolo Blahnik care mi-au atras atentia si la ce petreceri au fost admirati? Ce mistere ascund gegile alea de piele din perioada Disco si cine le-a purtat la Studio 54? Este pur si simplu fascinant! 

In afara de magazinele vintage, pe Kensington Avenue mai sunt si magazine alimentare cu tot felul de bunatati – zeci si zeci de feluri de branzeturi care mai de care mai imbietoare, mezeluri la fel de imbietoare, si multe alte delicatese pentru cei mai rafinati gurmanzi. Nu lipsesc nici cafenelele, nici restaurantele cu o mare varietate de bucatarii. In comunitatea Kensington toate magazinele (vintage sau alimentare), sunt businessuri private, nici unul din ele nu face parte din vreo franciza internationala. In 2002 Nike a incercat sa deschida un magazin in Kensington Market, dar acesta nu a avut succes la public, ba chiar rezidentii din Kensington au avut o reactie adversa la franciza corporatista, care s-a soldat inclusiv cu proteste. Locuitorii comunitatii Kensington isi doreau sa-si pastreze cartierul asa cum era, boem si turistic, cu magazine vintage si restaurante cu bucatarii exotice, nu sa-l vada comercializat de marile corporatii ale lumii. In aceeasi vara Nike si-a inchis pravalia din Kensington Market si si-a luat talpasita de acolo, iar de atunci, adica de mai bine de 10 ani, niciun alt brand global nu a incercat sa deschida buticuri in Kensington Market.

In acea sambata cand am mers la cumparaturi in Kensington Market, nu am vazut intregul cartier, ci doar magazinele care se aflau pe Kensington Avenue, una din strazile cartierului (mi-a luat 3 ore sa intru in toate magazinele vintage de pe Kensington Avenue). Iar daca mai merg vreodata acolo, voi fi sigura sa vad intreaga zona Kensington.

Magazine vintage pe Kensington Avenue, Toronto

4 comments:

  1. Suna foarte interesanta aceasta strada Kensington! Felicitari pentru genti!
    Catintherain

    ReplyDelete
  2. E tare interesant cum unii tin si cu dintii de locurile lor si altii le vand la pret de nimic, de "inchiriat" nu au auzit, deh sunt mai multe batai de cap asa.

    ReplyDelete

Thank you for your comments!